| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Koni

Geregistreerd op: 19 Mrt 2007 Berichten: 16 Woonplaats: Vlaams-Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 05, 2007 9:47 am Onderwerp: bezoek neonatologie |
|
|
Zijn er soms mensen die ervaring hebben met het bezoek van oudere broers of zussen aan de tweeling (of meerling) in de couveuse?
Ons zoontje is momenteel 3,5 jaar oud en bij ons bezoek aan de neonatologie afdeling is ons meegedeeld dat hij 1 keer per week op bezoek mag komen. Maar ik vraag me af of we niet beter zouden wachten tot de kleintjes verlost zijn van de meeste draadjes en slangetjes. Of zou dat voor hem niet zo'n grote schok zijn? Ik moet zeggen dat ik er zelf erg van onder de indruk was...
Aan de andere kant zou het even kunnen duren voor het zover is en ondertussen zal ik thuis wel al bezig zijn met afkolven voor die 2 en zal er babysit voor de oudste moeten komen (vermits papa zijn verlof van 't werk wil nemen als de tweeling thuiskomt) zodat mama (zelf herstellende van een keizersnee) op bezoek kan bij neonato. Dus hij gaat wel vaak met de indirecte aanwezigheid van die 2 geconfronteerd worden terwijl ze er zelf nog niet fysiek gaan zijn, zeker als hij ze nog niet eens gezien heeft...
Misschien ben ik weer teveel op voorhand aan het piekeren, zo ben ik nu eenmaal, maar alle ervaringen zijn welkom!
_________________ Groetjes,
Koni
mama van Lucas (23-01-2004) en Masha & Elise (12-06-2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2822 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 05, 2007 10:22 am Onderwerp: |
|
|
Ons axel en maxim hebben drie weken op neonatologie gelegen en we hebben hen steeds aan het grote raam laten zien of konden de bedjes naar voren gereden worden. Ik dacht dat er pas kindjes vanaf 12 jaar binnen mochten. Maar ben niet zeker en dat hangt af van het ziekenhuis denk ik. Hier dus ook nadien afkolven en steeds smorgens en savonds naar het ziekenhuis om hen eten te geven, badje en om zoveel mogelijk bij hen te zijn maar ja ik had toen ook al twee kids en dat was niet zo makkelijk. Maar je ziet je komt er wel door.
Zeg maar voor hetzelfde geld komt het zover niet he en haal je misschien de 37 weken zodat ze ineens op je kamer mogen. Positief denken ( ja nu denken er anderen van zij moet het juist zeggen )
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 05, 2007 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
mijn dochterke is één keer op de afdeling geweest toen ze geboren waren,daarna ni meer.ze was nog maar 18 maanden toen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Koni

Geregistreerd op: 19 Mrt 2007 Berichten: 16 Woonplaats: Vlaams-Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2007 12:12 pm Onderwerp: |
|
|
Intussen is onze oudste twee keer op bezoek geweest. Hij is direct de eerste zondag na de geboorte mee gaan kijken en heeft elk van zijn zusjes een knuffeltje cadeau gedaan. Hij was onder de indruk van de verpleging die er rondliep maar niet van de slangetjes en dergelijke. Een paar weken later vroeg hij zelf om nog eens mee te mogen. Dus hebben we dat gedaan. Weer een kort bezoekje. Tja, zo'n baby is ook niet interessant voor een kleuter hé, dat ligt daar maar te slapen. Maar ik heb me dus inderdaad voor niks zorgen gemaakt...
Hij is wel erg jaloers nu, op alles wat mijn aandacht opeist. Als ik melk afkolf valt het nog mee, omdat ik er een punt van maak om hem dan een verhaaltje voor te lezen of samen naar een favoriet TV programma te kijken. Hij zegt wel altijd, nu niet mama, eerst met mij spelen maar als ik dan zeg dat dat niet gaat legt hij zich er direct bij neer. Maar hij is absoluut onmogelijk als er bezoek is of de telefoon gaat. Dan begint hij lawaai te maken en elk gesprek te storen. Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met mijn ziekenhuisopname dan met de komst van zijn zusjes. Hij is er gewoon nog niet gerust in dat ik ook zal terugkomen als ik wegga... Hij vraagt soms nog, moet je nu naar het ziekenhuis mama? Met het idee dat ik dan weer ginder moet blijven... Dus voor hem is het misschien wel goed dat zijn zusjes nog niet thuis zijn, krijgt hij wat meer tijd om zich aan te passen. Goed dat er ook een positieve kant aan lijkt te zijn dat zijn zusjes nog op prematuren liggen...
_________________ Groetjes,
Koni
mama van Lucas (23-01-2004) en Masha & Elise (12-06-2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2007 3:44 pm Onderwerp: |
|
|
Ja het is niet altijd even gemakkelijk om op voorhand te weten hoe je het beste reageert.
Alles zal wel goed komen, vertrouw vooral op je intuitie
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2007 8:56 pm Onderwerp: |
|
|
toen lars geboren was lag hij ook voor 1 dag op neonatale, omdat ik een keizersnede heb gehad.
mijn neef van 16 jaar mocht niet binnen op neonatale ( was in jette ) omdat er teveel prematuurtjes lagen, met slangetjes en buisjes.
hangt mss wel af van ziekenhuis tot ziekenhuis
succes
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2007 9:29 pm Onderwerp: |
|
|
in jette is iedereen wel bij onze jongens mogen gaan kijken (heel efkes natuurlijk, en de jongens lagen wel op de minst intensieve afdeling, eigenlijk gewoon ter controle omdat ik zwangerschapsdiabetes had gehad): mijn ouders, Line, mijn ventje natuurlijk, en mijn beste vriendin...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|