| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 30, 2008 6:58 am Onderwerp: |
|
|
hier is het ook van da hoor victor is dan aan het babbelen en dan antwoordt nando daarop en soms wordt er enen kwaad en sus de andere die is echt een heel raar taaltje hoor zoals jessy zeg een soort chinees japans en koreaans door elkaar
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
hh
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 30, 2008 7:59 am Onderwerp: |
|
|
Zou het eerder Arabisch noemen - bij de onze toch... Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ze elkaar 'verstaan', maar nog niet in het begin van het brabbelen. De onze zijn nu bijna 1j en die verstaan elkaar duidelijk wel (voroal om kattekwaad uit te steken!). Zoals een andere mama al zei, het is het contact dat de ene met de andere maakt dat het 'em doet.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 30, 2008 8:33 pm Onderwerp: |
|
|
op die jonge leeftijd verstaan ze elkaar nog niet hoor maar ze vinden het gewoon leuk om respons te krijgen . Onze Nicolas doet namelijk hetzelfde ofwel met zijn spiegelbeeld (wat de twin nooit interesse voor had) of met de babypoppen van ons Isaline ! Net alsof hij praat tegen die poppen en lachen dat hij dan doet . Hij kan zo ook minuten lang tegen de katten zitten tetteren en lachen als ze daardoor wat meer naar hem toelopen of hem zelfs kopjes wrijven!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 31, 2008 9:46 am Onderwerp: |
|
|
is idd wel hilarish om ze te zien reageren op elkaar ze.. en plezant dat ze het zelf vinden.. ook mijn kats zijn hééél interessant nu..
_________________ trotse mama van Winter en Niene 18/03/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1130 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 02, 2008 8:21 pm Onderwerp: |
|
|
Wij waren net daarjuist over dezelfde topic bezig hier! Ik vroeg me eigenlijk af of iemand van jullie ervaring heeft met een geheime babytaal tussen tweelingen. Ik ben een boek aan het lezen waarin dit gebruikt wordt (identieke twin die ontvoerd wordt voor losgeld, bla bla bla, en die brabbelen dus in een onverstaanbare taal tegen elkaar - boek zelf is vrij zwak, héél veel clichés, maar bon ).
Arne & Michiel beginnen heir ook keiveel tegen elkaar te brabbelen en hebben elkaar echt ontdekt. Ze geven handjes, kijken veel naar elkaar, en brabbelen dus heel veel. Mooi om te zien!
|
 |
pascale

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 02, 2008 9:03 pm Onderwerp: |
|
|
de echte tweelingtaal waar ze het over hebben , hebben ze hier nooit gebruikt.
Ik denk dat ze zich hier verstaanbaar wilden maken in de creche.
_________________ mama van Silke en Lissa ( 05/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 02, 2008 9:25 pm Onderwerp: |
|
|
De onze hebben toch al van heel jongsaf een eigen 'taal'. Moeilijk om uit te leggen, want er zijn heel veel variaties op hun manier van comuniceren, maar het is echt opvallend, nog steeds. Soms zeg ik ook: ik begrijp niet wat je nu wil zeggen, want dat is ante en kobe taal geen nederlands...
Maar het hoeft zelfs niet uitgesproken te zijn ze kunnen ook zonder te praten met elkaar begrijpen wat de ander bedoelt. (is vaak in een gezelschapsspel, met eigen verzonnen regeltjes, waar geen mens iets van begrijpt, ook vriendjes niet van hen die dan willen meespelen..)
Ik kan er geen leeftijd op plakken, volgens mij waren ze echt wel heel jong toen het me al opviel...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|