Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

agressief gedrag

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 06, 2008 12:24 pm    Onderwerp: agressief gedrag Reageren met citaat

okee, net nu Line de goede kant uitgaat, blijkt mijn tot nu toe 'boekjes'-kind (Pieter dus) écht wel te agressief te zijn. In de creche horen we sinds enkele weken elke dag weer een onrustwekkend verhaal.

Hij kan, soms uit frustratie maar vaak ook zonder klaarblijkelijke reden, heel explosief agressief zijn, dat alles met de big smile. Zo heeft hij twee weken geleden Lennart bijna gewurgd (en da's niet overdreven: hij wou een knuffelbeest-slang van Lennart afnemen, en jammer genoeg had hij die twee kanten dus aan twee kanten van Lennart zijn nekje genomen). Lennart lag op zijn buik op de grond, en Pieter zat erop, slang rond Lennart zijn hals, en maar trekken!
Vorige week hier in bed: ze kruipen 's morgens allemaal samen in een bedje van de jongens (Line ook erbij), en plots horen we Lennart wenen en Line heel hard roepen 'neen Pieter, stop ermee!', nogal paniekerig. Wij snel gaan kijken. Zat Pieter dus op Lennart zijn rug, met zijn arm rond zijn hals hem weeral te wurgen. Line probeerde zijn arm los te trekken, maar hij is dus veel te sterk voor haar...
Lennart moet het vaak ontgelden, maar ook andere kids. Hij is op een meisje van 1.5j afgegaan en heeft haar gewoon met de volle vuist in haar gezichtje geklopt. Hij heft fietsjes waar andere kids opzitten gewoon op om hen eraf te krijgen (al staan ernaast nog twee identieke fietsjes vrij). Als hij boos is, gaat hij naar de dichtstbijzijnde persoon en bijt die (en meestal in het gezicht als hij eraan kan). Als hij aan tafel zijn zin niet krijgt, gooit hij zijn bord door de kamer (en da's letterlijk te nemen: niet gewoon opzij gooien, dat doet elk kind wel ooit eens, maar heel de kamer door), of hij begint heel hard met zijn vuist op tafel te slaan al krijsend... Vrij zware stukken speelgoed gooit hij gewoon tot tegen het plafond.

Maar... dit gedrag is heel explosief en kortdurend. Verder is het een goedlachs, knuffelig, speels ventje, zoals ik zei: een boekjes-ventje...

Nog ideetjes om te straffen? Slaan doen we sowieso niet (en in zijn geval zou dat alleen maar een aanmoediging zijn vrees ik: wat mama mag, mag ik ook). Hij vliegt vastgezet in zijn trip-trap, geen snoepje, in de hoek (in de creche), ik heb hem zelfs al in zijn bed laten zitten, in zijn eentje (hij kan er gelukkig nog niet alleen uit). Maar ofwel lacht hij ermee, ofwel weent hij heel hard maar zodra zijn straf voorbij is (de fameuze leeftijd-minuten-regel) komt die lach weer boven. We hebben ook al een beloningenbord gemaakt, met smilies, maar al loopt hij al verschillende smilies achter op de andere twee, het kan hem niet schelen... (hij komt zelfs met een grote lach mee om de anderen hun smilie te zien tekenen).

We zijn een beetje ongerust toe naar volgend jaar vooral. Pieter is altijd enorm sterk geweest fysiek, maar kent zijn kracht nog niet. Ik heb echt schrik dat hij zo iemand gaat kwetsen, en de juf gaat hem niet zo fel in de gaten kunnen houden als nu in de creche of wij...
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 06, 2008 5:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

oei das minder natuurlijk,en misschien komt er ooit een tijd dat niemand het ziet en dan wel perrongeluk serieuze ongelukken gaan gebeuren. dat hij zijn kracht ni kent denk ik wel dat het normaal is misschien moet je hem erop wijzen dat hij veel te sterk is maar ja dat kan ook in de verkeerde richting uitgaan en dat hij dan gaat denken niemand kan me pijn doen ik ben toch sterker,dus ja wat is het beste ik weet het ni.denk wel dat het iets is wat over gaat gaan maar je kan het natuurlijk ni toelaten en het straffen wat jullie doen voortzetten.
ik hoop voor jou dat het snel over gaat
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 06, 2008 7:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het is misschien maar een fase waar hij door moet,ik zou je de raad geven van het niet te tollereren en hem steeds te straffen als hij weer eens zo een stoot uithaalt,ik weet je kan hem geen 24 uur per dag in het oog houden maar probeer hem misschien een stap voor te zijn,tenminste als je het ziet aankomen,als hij het niet kan uitvoeren is de lol er misschien ook direkt af en gaat het over zonder meer..of als hij het te bond gemaakt heeft kem negeren kan soms de beste straf zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 06, 2008 9:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

even nuanceren: Pieter is altijd al erg explosief geweest, en is daar trouwens altijd al voor gestraft geweest (meestal de stoel in, in de creche in de hoek). Maar hoe groter hij wordt, hoe sterker... en dat is net het probleem.
Het probleem is: hij lijkt er absoluut niets van bij te leren... Hij kan ook glashard liegen: elke dag opnieuw zegt hij 'ja' als we vragen of hij op het potje is geweest (dacht dat liegen pas later kwam?). Maar als we vragen of hij die dag kindjes pijn gedaan heeft, zegt hij ook heel trots 'ja' Shocked Maar het feit dat hij dan geen smilie krijgt, doet hem dus niets... Hij brult zich altijd door zijn straf heen, maar doet daarna weer net hetzelfde.
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 6:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

misschien moet je de "fameuze leeftijd-minuten-regel" afschaffen en hem echt veel langer op straf zette,n zodat hij echt het gevoel heeft van hé maar ik word hier wel serieus lang gestraft, want 2 min das toch niets voor die streken die hij uithaalt.
kinderen die altijd slaag krijgen hebben dat ook allé ik doe iets mis maar het enigste wat ik krijg is een mot en dan is het weer gedaan en doe ik lekker verder,hij denk zo ook misschien 'ik word eventjes gestraft in de hoek of de stoel en dat is het,misschien hem eens echt een tijdje appart zetten en hem ook duidelijk vragen of hij weet waarom hij op straf zit
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 8:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou de tijd toch niet opdrijven hoor! Het heeft toch geen zin.
Blijven consequent verder doen, zo vlug mogelijk ingrijpen, compleet negeren als hij op straf zit en elke keer goed uitleggen wat er fout is. (hij snapt al meer dan je zou denken hoor)
Maar ik weet het: ook kobe is met niets te straffen, lijkt van niets onder de indruk, maar als je hem niet straft, wordt zijn gedrag erger. Dus ergens heeft het wel een effect.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 10:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik herinner me nog dat mijn zus ook als strafmethode af en toe hun favoriete speelgoed afnam gedurende een bepaalde periode (2 dagen, een week, ...). Ik weet wel niet meer hoe oud ze dan juist waren, maar dat werkte wel echt bij haar. Misschien eens proberen?
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: