| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 11, 2008 7:04 pm Onderwerp: |
|
|
idd muis, je vervalt snel in omkopen (ik merk het zelf ook vaak... ). Maar nu weten ze wel dat ze een lachend gezichtje krijgen als ze de hele dag flink geweest zijn (en dat betekent voor elk kind iets anders: voor Pieter houden we het op 'geen kindjes pijn doen' want hij is en blijft een schavuit hé). Tien lachende gezichtjes leveren op het einde een klein cadeautje op.
Ach, wie weet heeft hij het nu goed begrepen: gisteren had Lennart zijn tien smilies en dus zijn cadeautje, terwijl hij er nog drie te gaan heeft. Hij heeft even gebruld en om zijn cadeautje geroepen, maar uiteindelijk heeft hij er zich bij neergelegd. En kijk, vandaag heeft hij weer een smilie verdiend. Ik geef wel toe: ik zeg 's morgens wel dat hij, als hij de hele dag geen kindjes pijn doet, 's avonds een lachend gezichtje krijgt...
Ach, we zullen hier ook wel weer doorkomen zeker? Maar soms heb ik zo'n schrik dat hij écht een gemeen klein ventje wordt, omdat hij er zo'n plezier in heeft hé...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 24, 2008 11:30 am Onderwerp: |
|
|
|
ik blijf me afvragen gyt of een stickertje op het einde van de dag wel voldoende is. En dan bedoel ik: de factor tijd. Is het niet beter om korter op de bal te spelen? en direct iets belonen? Er zo een systeem met knikkers in een pot stoppen... (ik vind hem echt nog klein om op het einde van de dag een balans op te maken van de dag, terwijl line dat wel al beter kan denk ik)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 24, 2008 6:33 pm Onderwerp: |
|
|
hij lijkt het intussen beet te hebben muze... maar: hij blijft volhouden dat hij zijn smilie krijgt omdat hij flink pipi op het potje gedaan heeft die dag. Hij heeft gewoon een ongelofelijk agressieve manier van doen, merken we nu we echt al bijna een hele week samen zijn. Lennart heeft een speeltje dat hij wil? Hup, hij pakt het hoofd van Lennart vast en zet er zijn tanden in.
Nu krijgt hij één waarschuwing, de tweede keer vliegt hij 2.5 minuten in zijn stoel, met het riempje vastgezet (of als we ergens zijn: dezelfde tijd vastgehouden op onze schoot, zonder hem aan te kijken).
Deze week was hij met Lennart aan het spelen, zo'n beetje speels aan het rollebollen. Haakt hij plots zijn vinger achter Lennart zijn bovenste ooglid en begint eraan te trekken!!! Op zo'n moment ben je blij dat je in de buurt bent!
Hij heeft duidelijk geen besef van zijn eigen kracht...
Wel grappig, het beloningbord hier. Lennart heeft dus gewoon elke dag zijn smilie, Pieter één dag op 2, en Line loopt gelijk op met Pieter (omdat zij de enige is die er ook kan kwijtraken, als ze het écht uithangt). Boos dat Pieter is als Lennart zijn beloning krijgt!!! Maar oh zo trots als het dan enkele dagen later aan hem is. Want dat valt op: als Lennart zijn beloning gekregen heeft, is hij enkele dagen kalmer... omdat hij dan wéét waar hij het voor doet. Vandaar dat ik denk dat hij het wel inziet hoor... maar hij is zo explosief met momenten.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 24, 2008 10:30 pm Onderwerp: |
|
|
Veel tips kan ik niet meer geven, alles is reeds gezegt. Ik denk ook dat belonen bij positief gedrag en negeren bij negatief gedrag het beste is. Misschien eens een mooie beloning ( een uitstapje, iets dat hij graag doet) geven, als hij een ganse week flink geweest is.
Ik ben er wel zeker van dat je de kids de beste opvoeding wil geven, maar het is eerder pieter zijn karakter, ingesteldheid. Door hem voortdurend op zijn negatief gedrag te wijzen, zal hij wel ooit inzien wat wel of niet door de beugel kan. Ik begrijp je bezorgdheid, hopelijk ziet hij vlug in waar de grenzen zijn.
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|