| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 17, 2007 7:18 pm Onderwerp: aandacht vragen? |
|
|
een éénling-probleem (voorlopig toch nog, over enkele jaren maak ik het misschien mee in het dubbel)... Sinds Line dus enkele keren naar het speelplein is gegaan, waar ze met kids van allerlei leeftijden zat, komt daar non-stop 'stommerik', 'ik wil jou niet meer zien', 'jij bent stom', 'pipi', 'kaka',... uit. Vermoeiend, al weet ik ook wel dat het er ergens bij hoort. Dus eigenlijk een algemene opvoedingsvraag: hoe hebben jullie gereageerd? Momenteel zitten we in de fase van negeren, want ze is nooit heel erg straf-gevoelig geweest...
Ze lost ons verbod trouwens toch heel erg elegant op... toen ze weer eens een ellenlang lied over 'pipi' en 'kaka' zong in de auto, probeerde ik afleiding, en ik vroeg een leuk liedje over konijntjes. Wat volgde was iets als 'konijntjes, ik zie konijntjes, en die konijntjes doen pipi en kaka in het bos'. Tja, daar sta je dan, met je mond vol tanden. Zeker als ze er dan heel liefjes achteraan zegt 'want die konijntjes moeten ook pipi en kaka doen hé mama, en dan mag ik dat wel zeggen'
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 17, 2007 7:48 pm Onderwerp: |
|
|
... Je beschrijft precies Dagmar en Greg ik ben blij dat ik het niet alleen ben, de papa zei al "ze leren dat toch niet van die pleegkinderen"
Volgens mij is het gewoon de leeftijd. Soms mogen ze er van mij thuis wel eens mee lachen maar ik maak hen wel duidelijk dat het buiten niet beleefd is, en ik zeg hen dat ook wel dikwijls als ze hier beginnen soms moet ik hen echt tot de orde roepen, en zeggen dat ze zich moeten gedragen en beleefd zijn!
Soms is het even over maar dan is het er weer terug, ik hoop dat binnenkort de lol eraf is ...
Ik zeg ook dat een prinses of een prins zoiets niet doet !! Dat helpt soms even bij ons Dagmar...
Natuurlijk vinden ze het ook super plezant en liggen ze soms strijk om er heel de tijd stomme dingen rond te verzinnen met hun tweetjes
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 17, 2007 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
ik ken de situatie nog niet maar ik denk dat je er best niet op reageert, dat zou ik toch doen , dan is de lol er snel af want eens ze merken dat ze er mensen mee kunnen chockeren wordt het natuurlijk lollig om te doen.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2866 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 17, 2007 8:55 pm Onderwerp: |
|
|
euh wel ik ken het spijtig genoeg wel....
De jongsten leren het van ons oudsten. Hier als axel en maxim ruzie met elkaar hebben zeggen ze steeds dommerik, en als ik het hoor dan zeg ik altijd nee niemand is dom! Dus nu als maxim het tegen axel roept dan hoor ik daarna axel altijd zeggen nee maxim niemand is dom.
Of ik hoor ze zeggen:
pipi, kaka en dan schieten ze in de lach (blijkbaar vinden ze dat grappig).
of poepescheet vinden ze ook steeds leuk om te zeggen en ja ik zeg dan wel dat dat lelijk is als ze het zeggen maar ik weet als ik er teveel aandacht aan geef dat ze het dan expres gaan zeggen. Hun kennende
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
elsv

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Aug 19, 2007 7:48 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het de leeftijd is. Hier is (was) het ook allemaal kaka-dingen of pipi-dingen.
En hoe meer we erop reageerden, hoe meer Jasper die woorden gebruikte. Op den duur reageerde ik niet meer en negeerde ik het (en probeerde ik de twee anderen het ook te laten negeren), en effectief, het hielp toch een beetje.
Nu de vakantie toch al een paar weken ver is, hoorde ik die woorden bijna niet meer. Totdat vrijdag een vriendinnetje uit de klas komt spelen en het eerste wat ik dat meisje hoor zeggen, is dat iets kaka is.
En voila, ze waren weer vertrokken.
Kinderen doen enorm veel na wat ze van anderen horen hé.
Het nadeel van een tweeling, is dat ze dat samen enorm tof vinden en er ook heel gek rond doen. Toen mijn oudste zoontje nog alleen was en zo'n woorden gebruikte, moesten wij het gewoon enkele dagen negeren en was het gedaan. Als er 1 van de drie nu zo'n woord gebruikt, liggen ze alledrie te gieren van het lachen.
_________________ Mama van Michiel (30/12/2000) en van tweeling Sander en Jasper (30/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 5:18 pm Onderwerp: |
|
|
euh dat is hier nog altijd alleen die woorden pipi en kaka komen ni meer voor maar trut klootzak oelewapper nozem sukkel en noem maar op en geloof me er ni op reageren word het nog erger omdat ze zelf reageren en ze roepen het tegn elkaar,das het nadeel als ze ouder worden,als ze kleiner zijn is de lol er snel vanaf maar bij hun is het soms een machtspelletje.pff heel vermoeiend
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pedro

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Nov 19, 2007 12:00 pm Onderwerp: |
|
|
Hier net hetzelfde!Sinds onze twin thuis is van de neonatologie is Fayne (3J) dezelfde niet meer!!Altijd maar roepen,en schudden aan de wieg om dan nog maar te zwijgen over zn taalgebruik en zn opmerkingen.... De opmerkingen hierboven zijn hier zeker soms van toepassing hoor
Pipi,kaka,ik ben boos op jou,ik ga plassen in de frietpot,......
Tzal hopelijk maar een tijdelijke fase zijn zekers................
_________________ trotse papa van 3zoontjes
Fayne (02/06/2004)
Zitano&Zinoah (26/10/2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|