| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 10:54 am Onderwerp: |
|
|
Ik kan het nog altijd niet: Ella laten huilen. Ik geloof er niet dat dat op één of andere manier zou helpen. Als Ella huilt van vermoeidheid, dan laat ik haar wel. Zo valt ze dan in slaap, maar als het echt hysterisch huilen is dan pak ik haar. Ik denk dan: als ze zo'n stress verbindt met gaan slapen dan komt het nooit goed. Beter rustig in slaap vallen zodat ze leert dat het iets aangenaams is. Ik had zelf als kind zo'n moeite om mijn rust te vinden en ik herken het zo goed bij haar.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 586 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 3:04 pm Onderwerp: |
|
|
Vannacht was een iets betere nacht. Gelukkig maar! Maar het is nog steeds niet zoals het was de eerste week toen we thuis kwamen van het ziekenhuis.
Ik ben nu 95% zeker dat het echt wel krampjes zijn... Tijdens de voeding valt ie altijd in slaap, ik moet hem echt continu wakker maken om hem verder te laten drinken. Na de voeding komt het boertje (meestal ook al slapend) en wanneer ik hem neerleg in zijn bedje gaan die ogen wagewijd open en begint de miserie... Hij ligt constant te 'persen' en als ik zijn pamper ververs zit er 2 op de 3 keer niks in (enkel pipi). Als er iets in zit is het meestal maar een klein protje (en dikwijls nogal groenachtig van kleur). De venkelolie druppeltjes lijken niet echt te helpen dus ik ben nu overgestapt op 'colikind'-druppeltjes (venkelolie in combinatie met nog enkele andere kruiden), een tip van de vroedvrouw. Maar tot nu toe ook nog geen echte verbetering. Buikje masseren heb ik ook al geprobeerd, maar dat buikje is echt zo hard als beton en dat helpt dus ook niet. Fietsen met de beentjes heeft ook geen effect. Inbakeren heb ik vannacht 2 keer geprobeerd en dat vindt ie helemaal niks (het was groot protest!!).
Het enige wat eigenlijk wel echt helpt is de draagdoek. Maar daarvoor moet ik uiteraard wel zelf wakker blijven... Eens ik hem eruit haal is ie binnen het kwartier weer wakker.
Straks bel ik naar onze chiropractor voor een afspraak om eens te controleren of ze niet met trauma's of blokkages zitten door de bevalling of zwangerschap. Dat is mijn allerlaatste poging. Daarna weet ik het echt ook niet meer... Laat ons hopen dat het zal helpen!
O ja, laten huilen heb ik gisterenavond laat een kwartiertje geprobeerd tot ik zelf begon mee te huilen. Het ging altijd maar luider om luider en meer om meer opgewonden en ik vrees dat ik toch ook 1 van die moeders ben die dat echt niet aankan hoor... Dan nog liever een nacht niet slapen denk ik! Mijn man daarentegen kan er ook beter tegen dan ik.
Bedankt voor alle tips dames!
@Melandune, ik probeer nu de volgende voeding eerst eens kort te kolven (zo'n 20CC aan beide kanten?). Wie weet helpt het wel!?
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gwentje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hemel dit klinkt bekend, zoals reeds eerder vermeld probeer slaap in te halen overdag, ik doe dit ook, als mijn kraamhulp komt dan klim ik terug in bed, de eerste keer dat ik dit deed voelde ik mij wel schuldig maar nu echt niet meer want anders hou je het niet vol.
Hier begint het te beteren, ze zijn nu 10 weken en ons Aaron begint door te slapen maar arwin is daar nog wel 2 keer per nacht. En ook bij ons zijn de huilbuien vooral 's avonds en in koor. Maar dat duurt niet zo heel lang
Dus hou moed en weet dat het betert.
_________________ sinds 25 juni 2008 de trotse mama van Arwin en Aaron!!!!!!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 12:51 pm Onderwerp: |
|
|
Ondertussen ben ik er eventjes bijna aan onderdoor gegaan, maar gelukkig hebben mijn mama en mijn ventje tijdig ingegrepen!! Mijn mama komt nu helpen met de voeding van 20u30. Daarna kruip ik in bed en blijft zij babysitten in de living. Om 23u heeft mijn man gedaan met werken en dan doet ie samen met mijn moeder de voeding. Dan blijft ie in de living slapen samen met de baby's. De nachtvoeding van 3u30 doe ik dan alleen en mijn man slaapt verder in de slaapkamer.
Zo hebben we elk een blok van ong. 5 uren slaap, wat toch al een heel groot verschil maakt! Zo kom ik ongeveer aan een 7 à 8 uren slaap per nacht en mijn man ook.
De borstvoeding begint nu ook beter om beter te lukken! Ik heb al een paar dagen voldoende melk, dus ze krijgen nu geen poeder meer! Ook geef ik iedere voeding al 1 kindje bv via de borst zonder daarna nog een flesje bij te geven! (dus het drinken aan de borst begint nu ook al goed te lukken!).
We gaan dus echt de goede kant uit! De krampjes blijven wel nog steeds... Hopelijk gaat dit snel over! We beginnen stilaan ook te proberen om op 6 voedingen over te gaan ipv 7, maar tot nu toe wil Timon niet echt meewerken
Bedankt voor alle steun en tips dames!
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1040 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 05, 2008 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
Super dat je die hulp krijgt!! Die slaap zal z'n effect niet missen!
Leuk dat de borstvoeding zo goed op gang komt!
Go go girl!!!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Sep 06, 2008 11:44 am Onderwerp: |
|
|
We gaan er echt helemaal voor! Gisteren hebben ze beiden iedere voeding alletwee tesamen aan de borst gedronken en geen enkel flesje bijgekregen!!
Mama is dus supertrots!!
Wat een verschil ook zeg! Nu ben ik in een half uurtje, maximum 3 kwartier klaar met de voeding en het boertje. En ze komen niet vroeger wakker, wat dus wil zeggen dat ze echt wel genoeg binnen krijgen!
Timon weegt nu ondertussen al 3kg500 en is al 51,5 cm groot en Lukas 3kg310 en 52 cm groot! De vroedvrouw heeft me nu aangeraden om ze 's nachts 1 blok van 6 uren te geven en ze overdag te blijven voeden om de 3 uur/3uur en een half. Vannacht is het jammer genoeg niet gelukt, ze waren wakker na een uur of 4. Maar alle begin is moeilijk hé, met een beetje geduld komen we er wel!
Ik zie het weer volledig zitten!
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Sep 06, 2008 9:58 pm Onderwerp: |
|
|