| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
p&m

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Aug 07, 2008 9:44 pm Onderwerp: 24 uur pH meting |
|
|
Hoi,
Maandag moeten Manoe en Pavel naar het hospitaal. Daar zal men gedurende 24 uur de zuurtegraad in de maag meten ahv een sonde.
Heeft er iemand ervaring met dit onderzoek. Hoe reageerde de kindjes erop ? Is het pijnlijk ? Welke conclusies/therapie kan er volgen op dit onderzoek.
Een korte voorgeschiedenis.
Twee weken na hun ontslag op neonatologie werd ik verwacht bij kinderarts X voor een routinecontrole lk meldde dat Pavel erg veel huilde als gevolg van hevige krampen en veel voeding teruggaf. Hij schiet plots wakker en huilt dan zeer luid, stampt met zijn voetjes en spant zich volledig op waarbij hij als een boog op voetjes en hoofdje steunt. Na een "aanval" valt hij in slaap en een tijdje later wordt hij plots wakker en herhaalt alles zich. Dit ging zo uren door. Hij geeft heel de dag melk terug, tot aan de volgende voeding en slaapt soms bijna niets tussen 2 voedingen. Hij brult ook als hij stoelgang maakt (die nochtans niet dik is) of winden moet laten. We vermijden om pampers te verversen na het eten, geven geen badje. Borstvoeding is niet mogelijk want de melk gulpt er even later uit. Ook Manoe geeft melk terug maar heeft duidelijk minder last dan Pavel.
Kinderarts X deelde mee: De kindjes zijn in klinisch in orde, ze hebben reflux maar geen nood, kindjes met reflux worden ook groot. Geef hem AR melk. Verder geen uitleg of advies.
Drie weken later ging het nog even slecht en had ook Manoe veel meer last. Ik bel opnieuw: ze zijn ondertussen meer dan een maand thuis en huilen uren, er is nog geen verbetering. Ik krijg nogal cynisch te horen dat alle kinderen tussen 1 en 3 maanden krampen hebben en huilen (alsof ik dat niet wist). Manoe heeft verder een dikke stoelgang van de AR melk , ik moet overschakelen naar een ander merk en de concentratie zonodig aanpassen.
Op advies van vrienden en kraamzorg dik ik afgekolfde melk in met nutriton en ga ik wekelijks naar de osteopaat. Het betert stilletjes aan maar ze blijven veel melk teruggeven en huilen nog steeds tussen elke voeding. De melk wordt nogmaals aangepast (dit keer niet op doktersadvies) om eventuele lactose intolerantie of koemelkeiwit allergie uit te sluiten (komt veel voor in de familie). Mensen die langskomen verzekeren me dat ik het hier niet bij mag laten, dat het meer is dan gewoon wat krampen.Naar kinderarts X durf ik niet meer bellen.
Na 11 weken gaan we op aanraden van vrienden naar een andere kinderarts die het probleem gelukkig wel serieus neemt. Ze schrijft Zantac en Gaviscon voor en een week later mag ik bellen om het resultaat mee te delen. Wat een verschil. Intussen nemen ze al 3 weken medicatie.
In vergelijking met 2 maanden geleden is er een groot zeer groot verschil. Zowel Pavel en Manoe kunnen nu rustig wakker liggen kijken in hun box, een grote verbetering dus. Ze blijven wel nog steeds melk teruggeven tot aan de volgende voeding en ongeveer een uurtje na de voeding beginnen ze te huilen. Het zijn 2 schatjes van babies maar de huilbuien vallen me soms toch erg zwaar, vooral savonds.
Nu volgt er maandag dus het onderzoek in het hospitaal.
Oeps, mijn korte voorgeschiedenis is een beetje lang uitgevallen ... Dringend tijd om ze eten te gaan geven.
groetjes
_________________ mama van Pavel en Manoe (25/04/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1131 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 08, 2008 8:30 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb hier geen ervaring mee, maar toch effe steun. Het is niet leuk om je kindjes in het ziekenhuis te zien hé. Hopelijk valt het allemaal nog wel mee!
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 08, 2008 11:56 pm Onderwerp: |
|
|
|
hoe herkenbaar,met dat verschil dat onze ka ons wel direkt o serieus nam,ze hebben geen last van het onderzoek en het enige wat je gaat te weten komen is,maar dat weet je al,ze hebben zware reflux,de enige raad die ik je kan geven,stop niet te vlug met de zantac,de mijne hebben die moeten nemen tot ze bijna 3 jaar oud waren,enne dat teruggeven beter als ze vastere voeding krijgen,maar echt helemaal stoppen doet het niet,de mijne durven nu soms ook nog iets teruggeven,als je meer wilt weten stuur je maar een pm
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
p&m

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 11, 2008 7:09 am Onderwerp: |
|
|
Beste muis,
Ik contacteer je vandaag of morgen via pb. Moet nu naar ziekenhuis vertrekken .
groetjes
_________________ mama van Pavel en Manoe (25/04/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 12, 2008 8:22 pm Onderwerp: |
|
|
Pieter heeft dit onderzoek ook moeten laten doen, maar aangezien hij wel redelijk goed reageerde op motilium/zantac, was hij al ruim een jaar (ik herinner me dat hij net stapte). Hij heeft toen heel flink rondgelopen met die zware rugzak op mijn rug... maar bleek er verder geen last van te hebben (ik had altijd schrik dat hij die sonde eruit zou trekken)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|